Cisco start Partnering for Purpose initiatief

16-12-2022 | door: Blog
Deel dit artikel:

Cisco start Partnering for Purpose initiatief

Cisco heeft het Purpose Report 2022 gepubliceerd  een uitgebreid document waarin de voortgang van Cico's initiatieven op het gebied van milieu, maatschappij en bestuur (ESG) van het afgelopen jaar wordt beschreven. Om vaart te zetten achter zijn mVO beleid heeft Cisco Partnering for Purpose aangekondigd, zo melden Cisco channek kopstukkken Luxy Thuraisingam en Brian Tippens in onderstaande blog.

Het Partnering for Purpose-initiatief maakt het voor partners gemakkelijk om gebruik te maken van het werk dat Cisco en onze partners al doen om een positieve impact te hebben op gemeenschappen en de planeet. Samenwerken ter ondersteuning van een specifiek doel is niets nieuws, en gedurende die decennia van samenwerking hebben we geluisterd naar en geleerd van onze partners. Partnering for Purpose formaliseert simpelweg het werk dat wij en onze partners al hebben gedaan en biedt één georkestreerd platform om dit werk eenvoudiger, toegankelijker en nog effectiever te maken.

Hoewel een van onze belangrijkste doelen met Partnering for Purpose is om nog nauwer samen te werken met onze partners om een inclusieve toekomst voor iedereen mogelijk te maken, willen we hen ook helpen met hun eigen ESG-inspanningen. Wij zijn van mening dat Partnering for Purpose onze partners zal helpen om vertrouwen en affiniteit met hun klanten en gemeenschappen uit te breiden, concurrentiedifferentiatie te tonen door hun ESG-acties en een grotere betrokkenheid en goodwill van medewerkers te ontwikkelen.

Georkestreerd via een digitaal platform kunnen partners verschillende thema's verkennen en aangaan die belangrijk zijn voor hun organisatie. Er is een scala aan activiteiten: van digitale inclusie, werknemerservaring en economische empowerment tot het aanpakken van klimaatverandering en milieubeheer, kritieke menselijke behoeften en crisisrespons.

Goed doen is goed voor het bedrijfsleven

Vergis je niet, hoewel initiatieven als Partnering for Purpose zeker kunnen worden bestempeld als 'feel-good'-initiatieven, is er ook het onontkoombare feit dat goed doen gewoon goed is voor het bedrijfsleven.

Recente onderzoeken tonen aan dat mensen meer zakelijke betrokkenheid willen en dat leidinggeven met hun authentieke doel een onderscheidende factor kan zijn:

  • 86% van de werknemers werkt eerder voor een bedrijf dat blijk geeft van betrokkenheid bij de kwesties waar ze om geven
  • 66% van de klanten zou het doel van een bedrijf overwegen bij het nemen van aankoopbeslissingen
  • 87% van de institutionele beleggers houdt rekening met ESG-factoren bij het nemen van investeringsbeslissingen of is van plan dit het komende jaar te doen
  • Laten we samen ons doel bereiken

Hoewel Cisco ongelooflijke vooruitgang heeft geboekt in onze missie om een inclusieve toekomst voor iedereen mogelijk te maken, willen we onze partners uitnodigen om zich bij ons aan te sluiten en ook hun ESG-doelen te bevorderen. Zoveel van de geweldige projecten en initiatieven waarbij we betrokken zijn geweest, zouden niet mogelijk zijn geweest zonder het werk, de kennis en de passie van onze partners.

Want als we allemaal doelgericht samenwerken, wint iedereen.

Partners: Ga naar Partnering for Purpose in SalesConnect 

Bekijk de Cisco ESG Reporting Hub

Door: Luxy Thuraisingam en Brian Tippens

Terug naar nieuws overzicht