AT&T waarschuwt negen miljoen klanten voor datalek bij marketingpartner

13-03-2023 | door: Wouter Hoeffnagel
Deel dit artikel:

AT&T waarschuwt negen miljoen klanten voor datalek bij marketingpartner

Ongeveer negen miljoen klanten zijn door AT&T gewaarschuwd dat hun informatie is gestolen via een cyberaanval op een marketingvendor. Onder meer netwerkinformatie is gestolen, waaronder het aantal telefoonabonnementen of telecompakketten die klanten afnemen.

Dit meldt AT&T aan BleepingComputer. Een woordvoerder benadrukt dat de gestolen informatie geen creditcardgegevens, Social Security-nummers, wachtwoorden van accounts of andere gevoelige persoonlijke informatie omvat. Alle getroffen klanten worden door AT&T op de hoogte gesteld.

Data is enkele jaren oud

Het datalek treft ongeveer negen miljoen klanten van AT&T. Onder meer voornamen, accountnummers, telefoonnummers en e-mailadressen zijn uitgelekt. Van een klein deel van de klanten gaat het ook om informatie over onder meer bundels, openstaande bedragen, maandelijkse tarieven en het aantal verbruikte belminuten gestolen. Het gaat daarbij volgens AT&T om gegevens van enkele jaren terug.

AT&T meldt de autoriteiten te hebben ingeschakeld nadat de aanval is ontdekt.

Terug naar nieuws overzicht
Security