KPN ziet zat MKB klanten hun internet verbinding beter beschermen

17-02-2023 | door: Redactie
Deel dit artikel:

KPN ziet zat MKB klanten hun internet verbinding beter beschermen

KPN ziet het cyberbewustzijn onder ondernemers in het midden en kleinbedrijf steeds verder toenemen. En een groeiende groep zakelijke klanten onderneemt ook actie en kiest ervoor zich extra te beschermen. Sinds de introductie van ‘Extra Veilig Internet’ heeft ruim de helft van de mkb-klanten van KPN deze dienst geactiveerd.

Met ‘Extra Veilig Internet’, standaard onderdeel van KPN EEN MKB, zijn ondernemers vanuit het KPN-netwerk beschermd tegen onveilige websites waarop virussen, malware en ransomware staan. KPN blokkeert deze websites op basis van een DNS- en webfilter in het netwerk. Er wordt als het ware een hek om kwaadaardige websites geplaatst. In 2020 gebeurde dat voor enkele tienduizenden malafide websites per dag, in 2022 waren dat er dagelijks zelfs meer dan 600.000.

Steeds meer bedrijven benutten de voordelen van hybride werken, de cloud en het Internet of Things. "Dat is een positieve ontwikkeling!", zegt Marieke Snoep, directeur Zakelijke Markt en lid van de Raad van Bestuur van KPN. Tegelijkertijd groeit de afhankelijkheid van digitale technologie en moeten we ons ervan bewust zijn dat dit ons kwetsbaar maakt voor cyberaanvallen. Wij helpen ondernemers door de hoeveelheid malware die op hen afkomt, continu waar te nemen. Ik roep ondernemers dan ook op om security op de eerste plaats te zetten en ‘Extra Veilig Internet’, dat zonder extra kosten beschikbaar is voor onze mkb-klanten, te activeren".

Extra Veilig Internet
Met de dienst ‘Extra Veilig Internet’ zorgt KPN ervoor dat ondernemers veiliger kunnen internetten. Daarnaast adviseert KPN om deze dienst altijd aan te vullen met antivirussoftware. Dit omdat er naast onveilige websites nog andere manieren zijn waarop cybercriminelen kunnen toeslaan, zoals via een USB-stick of als de klant met een ander netwerk verbonden is. ‘Extra Veilig Internet’ werkt voor alle apparaten van klanten, hun medewerkers en gasten die verbonden zijn met het vaste netwerk (ook via wifi), zoals laptops, smartphones, netwerkapparatuur (printers) en ook slimme apparaten (zoals thermostaten en smart speakers). Klanten kunnen het eenvoudig aanzetten in de MijnKPN Zakelijk-omgeving. KPN blijft ook in 2023 zijn securitydiensten uitbreiden om zijn klanten maximaal te beschermen tegen cyberaanvallen.

Terug naar nieuws overzicht
Security