Brady bespaart 80% op e-Commerce beheer Europa dankzij multichannel oplossing STEP van Stibo Systems
30-05-2013
Deel dit artikel:

Brady bespaart 80% op e-Commerce beheer Europa dankzij multichannel oplossing STEP van Stibo Systems


Stibo Systems kondigt aan dat het Amerikaanse Brady, wereldwijd leverancier van veiligheids- en identificatieproducten, voor haar Europese e-Commerce oplossing naar STEP 5.2 gemigreerd is, om alle product data voor zowel print als web publicaties efficiënt te managen vanuit één centrale bron van product informatie. 

Uitdaging en oplossing
Brady geeft jaarlijks meer dan 45 miljoen print catalogi uit en heeft 100.000 product sheets voor zo’n 600.000 producten met bijna 300 kenmerken per product te managen. Het bedrijf zocht naar een multichannel oplossing om print en web voor de 15 Europese landen samen te laten lopen in het kader van efficiency en enrichment. De negen brands met dertig websites wilde het bedrijf vanuit één centraal punt managen. Doelstellingen: efficiency en kostenverlaging, brand awareness en een verbeterde customer experience.

Brady gebruikt SAP voor ERP, STEP voor product management en Magento voor het e-commerce stuk. SAP stuurt de basis data (referenties, prijzen, etc.) naar STEP. In STEP vindt het enrichment plaats (beschrijvingen, kenmerken, etc.). De catalogi kunnen snel gemaakt worden in inDesign, gebaseerd op product selecties uit STEP. Aangepaste en goedgekeurde data gaat iedere avond naar Magento, waar automatisch de product sheets voor e-commerce bijgewerkt worden. 

Klant voordeel
Brady heeft nu duidelijke en goed structureerde websites, met snelle toegang tot categorieën en kenmerken. Al na vier maanden zag Brady een belangrijke verbetering van de traffic en gemiddelde bestedingswaarde via de Franse webshop. Bovendien was er een productiviteitsverbetering van 80% voor het updaten en beheren van de producten op de site. De productiesnelheid van catalogi is 30% sneller dan voorheen en dankzij synergiën kunnen kleine catalogi eenvoudiger geproduceerd worden. De structuur van de catalogi zelf is beter, zodat ze duidelijker zijn. De time-to-market voor de website ging van een jaar naar slechts enkele dagen.

Door alle mogelijkheden en flexibiiliteit van het STEP platform van Stibo Systems te benutten, kon Brady een multichannel aanpak implementeren en haar productiviteit online en in print verhogen. 

“Met STEP kun je vrijwel alles bereiken, zodra je een duidelijk beeld hebt van wat je wil”, zei Gregory Tocut, directeur van het e-Commerce platform voor Europa. “De grootste toegevoegde waarde van STEP is voor ons de multichannel structuur, waardoor wij 80% konden besparen op het onderhoud van de website. Maar ook de snellere productie van catalogi, korte time-to-market en grotere klanttevredenheid vormen een belangrijk voordeel.” 

Over Stibo Systems 

Stibo Systems levert technologie en oplossingen waarmee organisaties in staat gesteld worden hun strategische informatie wereldwijd te beheren via een geïntegreerd proces. De STEP technologie van Stibo Systems is een flexibel, uniform, multidomein Master Data Management (MDM) platform dat bedrijven voorziet van betrouwbare operationele informatie voor de hele organisatie. Klanten van Stibo Systems zijn onder meer: bol.com, GE, Office Depot, Overtoom, Sears, Siemens, Sony, Target, Thomas Cook Benelux en Thule. Stibo Systems is een dochtermaatschappij van de particuliere Stibo A/S-groep die in 1794 werd opgericht. Het bedrijf heeft vestigingen wereldwijd en het hoofdkantoor is gevestigd in Aarhus, Denemarken.

Terug naar nieuws overzicht