KPN opent in Eindhoven nieuwe winkelformule, focus op beleving

27-03-2023 | door: Martijn Kregting
Deel dit artikel:

KPN opent in Eindhoven nieuwe winkelformule, focus op beleving


KPN heeft afgelopen vrijdag 24 maart in Eindhoven de eerste locatie met de nieuwste KPN winkelformule geopend. Het gaat om de heropening van een bestaande locatie. Alles in de winkel draait volgens KPN om beleving. Zowel consumenten als ondernemers kunnen de laatste technologieën en innovaties zien én ervaren. De winkel moet een ontmoetingsplaats worden voor iedereen die interesse heeft in IT, security en innovatie.

Tijdens de opening konden bezoekers deelnemen aan de Security VR Experience. Aan de hand van opdrachten in Virtual Reality konden zij ervaren of hun bedrijfs- of persoonsgegevens veilig zijn voor kwaadwillenden. De uitkomsten benadrukten dat goede bescherming tegen cybersecurity relevant is voor ondernemers én consumenten. Verder was er een AI--artiest die voor ondernemers een achtergrond voor hun online digitale vergaderingen ontwierp. En in de KPN E-Sports Gamingtruck werd op eredivisieniveau gevoetbald tegen de bekende PSV eDivisie-spelers Ali Riza Aygun en Dennis Verhoeven.

Zien en ervaren

De vernieuwde winkel in Eindhoven heeft veel ruimte voor het zien en ervaren van producten en diensten. KPN gaat er workshops en inspiratiesessies geven voor ondernemers over bijvoorbeeld security, slim samenwerken, de moderne digitale werkplek en het vergroten van je online vindbaarheid. Ondernemers kunnen terecht voor producten, diensten en trends op het gebied van telecom en IT voor hun zaak en worden geholpen met complexere vraagstukken zoals security en werkplek. Consumenten ervaren de laatste nieuwigheden op het gebied van gaming en entertainment.

Het nieuwe winkelconcept is volgens KPN ontwikkeld op basis van de meest recente inzichten in hoe mensen graag fysiek winkelen in combinatie met online beleving. 94 procent van de kopers begint hun zoektocht online, maar als ze een telefoon gaan kopen, is er behoefte aan persoonlijk advies en het zien en voelen van producten. Met deze formule zet KPN naar eigen zeggen de volgende stap in de integratie van online en fysiek winkelen. Het uitgangspunt is beleving: on- en offline dezelfde unieke ervaring.

Terug naar nieuws overzicht

Tags

trends, retail