Fortino Capital neemt meerderheidsbelang in People Intouch

Maurice Canisius en Ida Kuijken

25-01-2023 | door: Redactie
Deel dit artikel:

Fortino Capital neemt meerderheidsbelang in People Intouch

Alle in Nederland gevestigde organisaties met ten minste 250 werknemers moeten - hoogstwaarschijnlijk in het eerste kwartaal van dit jaar - voldoen aan de EU-richtlijn die klokkenluiders op de werkvloer beschermt. De richtlijn is bedoeld om alle 27 lidstaten van de hele Europese Unie een minimumnorm te bieden voor de bescherming van werknemers die meldingen willen maken van inbreuken op de Europese wetgeving, zoals fraude, wangedrag of intimidatie. In de aanloop naar de naleving heef leverancier van ethics & compliance software People Intouch de adoptie van hun klokkenluidersplatform SpeakUp in 60 landen snel zien toenemen. De overname van een meerderheidsbelang in het bedrijf door B2B-software investeerder Fortino Capital bewijst het vertrouwen van de markt in de missie en oplossing van People Intouch.

Het in 2004 opgerichte People Intouch is een toonaangevende leverancier van ethics & compliance software die zich richt op het leveren van klokkenluidersoplossingen onder de merknaam SpeakUp. Ongeveer 500 (middel)grote organisaties in meer dan 60 landen vertrouwen dagelijks op het innovatieve SpeakUp platform. Dit platform stelt hen in staat om in contact te komen met hun werknemers, leveranciers en de gemeenschappen waarin ze actief zijn, en biedt zo een gebruiksvriendelijke, veilige en efficiënte manier om onregelmatigheden en onethisch gedrag te melden en te corrigeren. SpeakUp is beschikbaar in elk land ter wereld en stelt werknemers in staat om 24/7/365 te communiceren in hun moedertaal via mobiele app, web of telefoon.

Adoptie gevoed door de EU-richtlijn

Aangewakkerd door de richtlijn en de algemene behoefte aan meer transparantie in de samenleving, ziet People Intouch het volume van de meldingen de afgelopen jaren voortdurend met hoge cijfers stijgen. In 2022 werden meer dan 50.000 meldingen gedaan. Om aan deze groei tegemoet te komen, besloot het bedrijf aanzienlijk te investeren in de doorontwikkeling van het SpeakUp®-platform en het bijbehorende SpeakUp Success Model. Het SpeakUp platform combineert anonieme communicatie, intuïtieve case management en geavanceerde analyse functionaliteiten. Het SpeakUp Success Model zorgt ervoor dat SpeakUp daadwerkelijk in de organisatie geïntegreerd wordt. De unieke aanpak van People Intouch wordt gewaardeerd door vele toonaangevende Europese multinationals zoals Nestlé, Randstad, KLM, Skanska, Polestar, Sweco en HILTI. Fortino Capital erkent de waarde van het platform, de diepgaande domeinkennis van het team en de betrokkenheid bij de gebruikers, wat resulteerde in een meerderheidsinvestering en een partnerschap met het bedrijf om de verdere groei te stimuleren.

Maurice Canisius, CEO van People Intouch: "Klokkenluiden is tegenwoordig een prioriteit bij veel organisaties, en terecht, want we weten allemaal dat voor onszelf opkomen moeilijk is. Onze missie is om mensen en organisaties te beschermen en te verbinden. Dit bereiken we door het voor mensen makkelijker te maken zich uit te spreken. In de afgelopen jaren zijn we erin geslaagd om onze unieke expertise en kennis te bundelen in ons geavanceerde SpeakUp-platform. We helpen onze klanten om het klokkenluidersdilemma gemakkelijker aan te pakken en de weg naar bedrijfsbrede transparantie te vinden, terwijl ze ook voldoen aan de regelgeving. Ons hele team kijkt uit naar de samenwerking met een ervaren investeerder als Fortino Capital. Met hen aan boord kunnen we meer kennis leveren, ons product blijven innoveren en een nog grotere impact maken voor organisaties en hun werknemers."

Ida Kuijken, Partner bij Fortino Capital: "De klokkenluidersmarkt zal naar verwachting enorm groeien, gedreven door de maatschappelijke verschuiving naar meer transparantie en initiatieven zoals de Europese klokkenluidersrichtlijn. Maurice en Raymond Canisius (People Intouch COO) hebben een solide basis gelegd voor de toekomst en we zijn onder de indruk van wat ze tot nu toe hebben bereikt. Wij zijn ervan overtuigd dat People Intouch met een krachtig, veilig en gebruiksvriendelijk product in combinatie met een sterk team optimaal gepositioneerd is om op deze trends in te spelen. Onze investerings- en operationele teams kijken uit naar de samenwerking en de strategische en geografische groei van het bedrijf".

Flavio de Souza, Chief Compliance Officer van Nestlé Group: "Het team van People Intouch is gepassioneerd en bereid om onze behoeften en ontwikkelingen efficiënt te begrijpen. Hun unieke SpeakUp-technologie en de manier waarop ze ons benaderen zijn essentieel geweest voor de continuïteit en ontwikkeling van ons wereldwijde compliance programma. We kijken uit naar de volgende stap."

Terug naar nieuws overzicht