CM.com ziet omzet en winst groeien in derde kwartaal

CM.com CEO Jeroen van Glabbeek

18-10-2022 | door: Martijn Kregting
Deel dit artikel:

CM.com ziet omzet en winst groeien in derde kwartaal

Betaal- en communicatieplatform CM.com heeft de omzetgroei over het derde kwartaal van 2022 met 18 procent zien groeien tot 68,9 miljoen euro. De autonome omzetgroei bedroeg 16 procent, terwijl de burtowinst 17 procent hoger uitkwam op 19,3 miljoen euro. De brutomarge kwam uit op 28 procent. De cijfers zijn beter dan die over het tweede kwartaal. CEO Jeroen van Glabbeek waarschuwt ondanks de positieve cijfers voor verslechterende economische omstandigheden die hun impact kunnen hebben op de volgende kwartalen.

"Wij zijn verheugd om aanhoudende groei van omzet en brutowinst te kunnen melden in het derde kwartaal van 2022", stelt Van Glabbeek in een toelichting op de resultaten over het derde kwartaal. "In dit kwartaal kon CM.com onze volledig geïntegreerde zakelijke mogelijkheden en oplossingen demonstreren als partner en technologische ruggengraat van het uitverkochte Nederlandse Grand Prix, waar onze reeks producten en diensten op een internationaal podium werden getoond."

Van Glabbeek benadrukt dat CM blijft bouwen aan stevige fundamenten voor de groeiende organisatie, met een sterke groei in KPI's zoals berichten, betalingen en jaarlijks terugkerende omzet. "We hebben een solide organisatie opgebouwd die in staat is om sneller en efficiënter zaken te doen met betrekking tot het aantal klanten, de omzet en de brutowinst. We hebben de juiste teams, tools, processen en systemen om de groei organisch verder te stimuleren, zoals blijkt uit ons diverse klantenbestand. We zien onszelf een nieuwe fase ingaan naarmate we evolueren naar een grotere organisatie."

Uitdagende omstandigheden

Hoewel CM.com boogt op een sterke marktpositie, benadrukt de CEO dat alle bedrijven momenteel worden geconfronteerd met uitdagende omstandigheden, zoals inflatie, stijgende rentetarieven en energieprijzen. "Als gevolg hiervan verwachten we dat onze afgegeven guidance van 300 - 315 miljoen euro voor heel 2022 aan de onderkant van de bandbreedte zal uitkomen met een neerwaarts risico van ongeveer 10 miljoen euro vanwege de macro-economische onzekerheden."

Desondanks ligt CM.com volgens Van Glabbeek op schema om defocus te verleggen naar het kapitaliseren van het bestaande personeelsbestand en het optimaliseren van de operationele uitgaven. "Op die manier kunnen we niet alleen beter bestand zijn tegen marktomstandigheden, maar ook voor onze klanten in tijden van tegenspoed en uitdagende marktomstandigheden. Deze factoren zullen ook ons pad naar winstgevendheid en naar een structureel positieve EBITDA blijven aansturen tegen eind 2023."

Terug naar nieuws overzicht