De behoeften van channel partners en hun eindklanten

Johan Vansimpsen, Director Cloud Sales Ingram Micro Cloud Benelux

04-01-2022 | door: Blog
Deel dit artikel:

De behoeften van channel partners en hun eindklanten

De afgelopen twee jaar hebben we een enorme verandering doorgemaakt binnen het IT-kanaal. Met het thuiswerken groeide de vraag naar ‘multi-cloud business’ exponentieel. Door de ‘The New way of Work’ veranderden niet alleen de behoeften van eindgebruikers en organisaties, maar veranderden ook leveranciers hun channel model. En met deze veranderingen ontstonden nieuwe trends...

De grootste trendverandering is de veranderende rol van Value Added Resellers (VAR) en Managed Service Provider (MSP) in het IT-ecosysteem. Er wordt nu meer en meer gekeken naar de bescherming van de thuiswerkervaring en het verhogen van de kennis en expertise rond Communication & Collaboration en Infrastructure-as-a-Service om zo te evolueren voorbij de rol van de gebruikelijke ‘reseller’.

Dit betekende ook voor ons als Ingram Micro Cloud dat we meer moesten aansluiten op de behoeften van onze channelpartners en hun eindklanten. Om deze redenen hebben we onze cloud aanpak een mooie upgrade gegeven.

Customer Success. Voor deze pilaar hebben we het Customer Success- en Modern Support team opgezet. Dit team heeft als primaire doelstelling onze partners te ondersteunen met het behoud en groei van hun bestaande klantenbestand. Het Modern Support Team ondersteunt onze partners met lokale technische en operationele ondersteuning. Het Customer Succes Team (CST) is gericht op het maximaliseren van de partnerervaring en de winstgevendheid van onze partners.

De tweede pilaar is ons dedicated Infrastructure-as-a-Service Team (IaaS). Onze gecertificeerde verkoop- en technische specialisten assisteren niet alleen bij IaaS inventarisatie- en migratietrajecten, maar ook met Azure en AWS kost optimalisatie exercities! Deze diensten worden white-labled aangeboden.

Ons SaaS- en Security team tot slot, assisteert partners met up- en crosssell opportunities en de beveiliging van elke seat. Een essentiële hulpbron voor partners om nieuwe business binnen te halen en zo hun profitability te verhogen. Het team bestaat uit vendorgerelateerde product en solution specialisten. Ook helpt dit team partners met de instap van nieuwe partner- en certificatieprogramma’s.

Met ondersteuning vanuit deze drie pilaren en de drie teams zijn we zeker dat (Value Added) resellers, MSP’s en andere kanaalpartners in staat zijn om optimaal in te spelen op nieuwe groeimarkten.

Door: Johan Vansimpsen, Director Cloud Sales Ingram Micro Cloud Benelux

Terug naar nieuws overzicht
Cloud