Boomi, gespecialiseerd in intelligente connectiviteit en automatisering, deelt op zijn jaarlijkse klant-evenement Out of This World 2021 (OOTW) zijn visie op hyperautomatisering en op de toekomst van de sector. Ook deed het bedrijf verschillende productaankondigingen. Het bedrijf kondigde daarnaast aan tot nu toe meer dan 189.000 unieke eindgebruikers te hebben aangesloten en ruim 18.000 klanten te tellen die maandelijks meer dan 4,8 miljard integraties verwerken op het Boomi AtomSphere Platform.
Tijdens zijn keynote speech ging Boomi CEO Chris McNabb in op de dringende behoefte aan connectiviteit en automatisering om geïntegreerde ervaringen mogelijk te maken - een visie die Boomi eind 2020 deelde. Geïntegreerde ervaringen zijn de werkelijk verbonden ervaringen waarmee organisaties hun strategisch voordeel, klantloyaliteit en -tevredenheid kunnen versterken. Die zijn alleen mogelijk als een organisatie in staat is om iedereen direct met alles te verbinden.
Toch is integratie nog steeds een van de grootste uitdagingen voor IT-leiders bij hun cloudstrategie. Uit een wereldwijd onderzoek van Boomi blijkt dat 55% van de organisaties moeite heeft om snel genoeg te moderniseren, transformeren en innoveren. Als volgende stap in het versnellen van innovatie trapt Boomi het gaspedaal verder in voor de toekomst van hypergeautomatiseerde bedrijven.
"De noodzaak om enorme hoeveelheden data, applicaties, mensen en dingen met elkaar te verbinden is groter dan ooit, omdat organisaties blijven versnellen in de race om te moderniseren en naadloos geïntegreerde ervaringen te leveren", aldus McNabb. "Boomi biedt oplossingen voor een aantal van de belangrijkste zakelijke issues van tegenwoordig en zorgt voor een revolutie in de manier waarop organisaties integraties versnellen, datasilo's afbreken, workflows automatiseren en iedereen met alles verbinden, overal. Hyperautomatisering is de volgende stap in die ontwikkeling. Wij innoveren nu, zodat organisaties kunnen innoveren voor morgen."
De elementen van hyperautomatisering gaan verder dan traditionele workflowautomatisering. Die omvatten artificial intelligence en machine learning (AI/ML), gestructureerde procesafstemming, automatisering via businessregels, ‘event-driven’ automatisering, de belangrijkste elementen van integratiePlatform-as-a-service (iPaaS), gerobotiseerde procesautomatisering (RPA) en meer. Tijdens Out of This World kondigde Ed Macosky, Head of Product bij Boomi, nieuwe producten en services aan die de hyperautomatisering-visie van Boomi ondersteunen, zoals:
Nieuwe API voor persoonlijke, identificeerbare informatie: Deze PII API kijkt naar de Boomi configuratie van klanten en identificeert en classificeert gevoelige data en de applicaties die die data gebruiken.
Verbeterde Listen-API: Met deze API kunnen klanten meer op event-gebaseerde functies inzetten voor alle integratieconstructies.
Het is nog mogelijk om het digitale evenement Out of This World van Boomi te bekijken. Vanaf maandag 15 november zijn de sessie on demand beschikbaar.