Om gebruik te maken van de Youtube player moet u Analytische en functionele cookies toestaan.

Wijzig cookie voorkeuren
10-07-2020 | door: Witold Kepinski
Deel dit artikel:

Fujitsu en Channext werken samen rond leadgeneratie en branding

Fujitsu Nederland en de Rotterdamse startup Channext zijn een samenwerking aangegaan rond leadgeneratie en online branding van het Fujitsu merk. Jeroen de Groot van Dutch IT-channel maakte hierover een videoreportage met Dennis ten Boden (Head of Channel Sales Fujitsu) Hennie Jansen (CCO van Channext) in The Bridge Experience center in Maarssen.

Channext is een software-as-a-service platform waarbij een online connectie wordt gemaakt tussen vendors en business partners. Zo kunnen ze samen hun producten en diensten zo efficiënt mogelijk naar de eindklant vermarkten. Het platform wordt naast Fujitsu ook gebruikt door klanten als Dropbox, Exertis, HP en Poly. Met het Channext platform krijgen vendors en partners inzicht in belangrijke data van het channel. Alle data wordt verzameld en gepresenteerd in een centraal dashboard.

Binnen het indirecte verkoopkanaal bereikt minder dan 5 procent van de marketing content en activiteiten van vendors de eindklant via de partners aldus Channext. Dit zorgt ervoor dat channel marketingbudgetten verloren gaan en dat beide partijen omzet laten liggen. Channext streeft naar een hogere return on investment (ROI) van channel marketingbudgetten door meer leads en sales voor het verkoopkanaal te genereren.

Terug naar video overzicht