Om gebruik te maken van de Youtube player moet u Analytische en functionele cookies toestaan.

Wijzig cookie voorkeuren
27-11-2019 | door: Redactie
Deel dit artikel:

ExpertsOn over Artificial Intelligence

Onlangs organiseerde Yellow Communications in Hoofddorp een ExpertsOn Artificial Intelligence sessie met experts Andreas van Wingerden van Citrix en Roel van Rijsewijk van Thales. De discussie werd geleid door Volkert Deen, Content Dirigent bij Yellow Communications. Dutch IT-channel was ook aanwezig en maakte een video update.

AI en zijn kleine broertje Machine Learning zijn niet langer science fiction, maar een must-have. ‘Intelligence’ is hip en IT-leveranciers maken daar handig gebruik van door het label ‘slim’ op al hun nieuwe oplossingen te plakken. AI is nu écht hier, maar wat moeten we ermee? Deze vraag en andere AI zaken werden besproken tijdens de sessie.

Veel bedrijven die hun eerste stappen zetten op het gebied van slimme oplossingen ontdekken als snel dat de toegevoegde waarde van AI niet vanzelfsprekend is. Recent onderzoek van IDC laat zien dat, hoewel meer dan 50% van de internationale bedrijven AI prioriteit geeft, slechts 25% van de bedrijven een passend plan voor AI heeft. Intelligentie is op zichzelf staand niet per se waardevol: een succesvolle toepassing vraagt om specifieke doelen en concrete inzetbaarheid.

Tijdens deze ExpertsOn AI sessie werd er gekeken naar de praktische toepassing van AI voor bedrijven, om snel bruikbare resultaten te behalen. Tegelijkertijd werd ook gekeken naar hoe ethische valkuilen omzeild kunnen worden en hoe je realistische doelen stelt.

Waarom ExpertsOn?

Ontwikkelingen in de IT gaan zo hard, dat ook de best ingevoerde experts af en toe behoefte hebben aan een reality check. Daarom houdt Yellow Communications ExpertsOn bijeenkomsten: een reeks kleine, besloten bijeenkomsten waar experts vanuit verschillende disciplines bijeenkomen om met elkaar van gedachten te wisselen over specifieke ontwikkelingen of uitdagingen. Voor deze bijeenkomsten nodigen we gericht experts en journalisten uit. Experts als schrijvers, leveranciers, ontwikkelaars, bloggers, trendwatchers of zelfs gebruikers: mensen met een oprechte interesse in en kennis van het onderwerp, die bereid zijn met elkaar in gesprek te gaan om inzichten te delen en voorzichtig de toekomst te verkennen.

Terug naar video overzicht