De nieuwe ONE Ingram Micro Go-to-Market strategie

Diane Sestig, Ingram Micro

06-10-2019
Deel dit artikel:

De nieuwe ONE Ingram Micro Go-to-Market strategie

IT-oplossingen van A tot Z onder één dak.

Ingram Micro, de grootste IT-distribiteur ter wereld, gaat onder de noemer ONE Ingram Micro een oplossing gedreven marktbenadering hanteren. Simpel gezegd komt het erop neer dat Ingram Micro naast het leveren van producten en diensten, ook oplossingen op maat gaat leveren op basis van de vraag van onze resellers en eindklanten. Op basis van deze vragen stelt Ingram Micro de juiste oplossingen samen. Zo zijn we beter in staat om uitdagingen zowel bij de eindklant als bij de reseller het hoofd te bieden.

Nieuwe manier van denken

Ingram Micro wil weten wat er bij de eindklant speelt, zodat we samen met de reseller de beste oplossing kunnen samenstellen. Voorheen werkten we meer vanuit verschillende afdelingen. Dit veranderen we met de nieuwe ONE Ingram Micro Go-to-Market strategie. Met deze nieuwe manier van denken werken we vanuit onze solutions, de kant-en-klare en op maat gemaakte oplossingen. Hiermee willen we naar onze resellers toe uitdragen dat of ze nu de wat meer traditionele hardware nodig hebben, een netwerkoplossing of cloudoplossing, ze alle oplossingen van A tot Z kunnen halen bij Ingram Micro.

Het dak met vijf pilaren

Om de ONE Ingram Micro strategie op de juiste manier in de markt te kunnen zetten, is het huidige portfolio opgedeeld in vijf pilaren: Core, Productivity, Connectivity, Security en Infrastructure Management. Alle vendoren worden in een van deze vijf pilaren ondergebracht. Om deze vijf pilaren heen zal met de nieuwe ONE Ingram Micro strategie een flexibele schil van allerlei nieuwe oplossingen komen. Deze oplossingen stellen we dus samen vanuit de vraag van de markt. Wanneer de vraag naar een bepaalde oplossing ontstaat, voegen we deze toe aan het bestaande oplossingenportfolio. Met deze opzet zal Ingram Micro de ONE Ingram Micro Go-to-Market strategie uitwerken.

ONE Ingram Micro

De ONE Ingram Micro strategie is dus niet een nieuw salesprogramma, maar een nieuwe manier van denken, werken en handelen. Vaak zitten resellers historisch gezien in één bepaalde markt en benaderen eindklanten hen enkel voor dezelfde producten of diensten. Met de ONE Ingram Micro strategie kan de reseller de beste oplossing bieden voor de vraag die bij zijn eindklant écht speelt. Want resellers kunnen gebruikmaken van ONE Ingram Micro voor elke vraag en iedere oplossing. Zo groeit de reseller samen met ons naar een breder portfolio, een passend oplossingenaanbod en meer business.

Diane Sestig, Ingram Micro

Terug naar nieuws overzicht