Ingram Micro




Wij zijn een van origine Amerikaans familiebedrijf opgericht door de familie Ingram, laat in de 19de eeuw. Ingram Micro is begonnen als distributeur van boeken en is door de jaren heen meegegroeid met de ontwikkelingen binnen de IT branche. Inmiddels is er dan ook veel veranderd in onze markt en zijn we toonaangevend in de logistiek. Ingram Micro heeft wereldwijd circa 14.000 medewerkers in dienst verspreid over 146 landen en wij zijn als enige IT-distributeur ook actief in Azië.

Producten en diensten
Ingram Micro levert IT producten in de breedste zin van het woord. Denk hierbij aan notebooks, pc's, printers, software, accessoires en zakelijke telefoons. Deze producten distribueren wij naar b-2-b klanten zoals Media Markt, Bol.com, Scholten Awater en Office Center. Onze kracht zit met name in de logistieke services. Wij distribueren zo efficiënt en foutloos mogelijk om het product zo snel mogelijk op het eindpunt te krijgen.

Onze inkoopafdeling koopt de IT-producten verantwoord in bij bekende a-merken zoals HP, Cisco, Microsoft en Blackberry en zorgt voor een constante voorraad voor onze klanten. De sales afdeling geeft samen met onze productmanagers (technisch) advies over de producten, prijzen en levertijden en coördineert het gehele orderproces. Onze warehouse medewerkers zorgen dat de producten op wens van de klant verzameld worden en zo snel mogelijk vervoerd worden naar het afleveradres. Vervolgens worden op de Customer Service afdeling eventuele after sales vragen en problemen opgelost, zoals garantieafwikkeling en retourzendingen. De Marketing afdeling van Ingram Micro zorgt voor creatieve en opvallende marketingacties richting onze klanten om de verkoop te bevorderen.

Advanced Solutions
De wereld verandert in een moordend tempo. Nieuwe ontwikkelings zijn nauwelijks bij te benen. Daarin zien wij als Ingram Micro mogelijkheden, omdat je meerwaarde kunt bieden richting onze klant. Wij helpen onze resellers de ontwikkelingen te vertalen naar mogelijkheden bij hun klanten en de deeloplossingen die we daarvoor bieden zijn legio, of dat nu kennis, loyalti-programma's of installation services zijn. In feite faciliteren we onze resellers om succesvol hun klanten te benaderen en te bedienen.

De ontwikkeling rondom Cloud is bij uitstek een gebied waarin we die ondersteunende rol richting resellers kunnen bieden. Op Europees niveau maken we onderdeel uit van de onlangs opgerichte Channel Transformation Alliance. Deze alliantie heeft als belangrijkste doelstelling om de resellers of ‘solution providers' verder te ondersteunen bij het vermarkten van de diverse cloudoplossingen.

Daarnaast bieden onze Value specialisten diensten op het vlak van educatie, zoals de IM Academy waarbij we veel trainingen zelf organizeren om kennisoverdracht te realiseren. Het kan ook het ondersteunen van resellers zijn op het gebied van end user marketing, zoals ‘white paper marketing' en ‘end user lead generatie'. Maar denk ook aan onze experience centres in Tilburg en Nieuwegein. Hier hebben we de nieuwste technologische mogelijkheden draaien voor een demonstratie. Resellers kunnen daarvan gebruik maken, door hun eindgebruikers uit te nodigen om te proeven van wat er daadwerkelijk technisch mogelijk is, al dan niet bijgestaan door één van onze Value Product Specialisten.

Bezoek onze website